Sou aquí: Armament AEGs  
 AEGS
Colt Sr-16 Laertan
H&K G36C custom Pauak

 
 ARMAMENT
AEGs
Pistoles
Rifles
Reviews

AEGS

Colt SR-16 Laertan


FITXA TÈCNICA

Fabricant: En base Tokio Marui
Mode
l: SR-16 Knights (+ custom Laertan)
Tipus
: AEG
Llarg
: 860mm
Pes
:
Hop Up
: regulable
Modes de tir
: semiautomàtic / automàtic
Carregadors HiCap: eg. 190 y 300 (moltes marques)
Carregadors MidCap:
eg. 110 y 130 (G&P)
Carregadors LowCap:
eg. 68 (TM, CA, MagPul)
Carregadors RealCap:
eg. 30 (STAR)

MUNTATGE EXTERN

El que he intentat a l’hora de preparar el muntatge extern de la rèplica és intentar que no hi hagi cap element que ressalti excessivament o quedi descol·locat, cosa que és bàsic si el que es vol és aconseguir un aspecte atractiu. La base és una M4A1 de Marui de la qual hem canviat el cos de plàstic per un de metàl·lic de la marca HurricanE de tipus “Knights” amb la qual cosa millorem molt la estètica i eliminem el “barrel wooble” famós de la sèrie M16 de Marui. Veient que el tema bateria és un problema a les M4 degut a que només poden dur bateries petites i considerant que la majoria del pes de la rèplica quedaria en la zona davantera, vaig optar per posar una culata fixa de Classic Army en la que podem posar bateries grans i de pas ens permet repartir una mica el pes, ja que la bateria queda al darrere. A més, afegeix un parell de centímetres a la llargada total de la rèplica, que per a mi fa que sigui més confortable. Com que la culata sola no acabava de quedar bé, li vaig posar una funda de la marca Guarder, més que res com a decoració, encara que incorpora una butxaca en la que es pot dur alguna cosa i al ser “acolchada” la fa molt més còmode quan has de recolzar la cara a la culata.

Una altra part bàsica de la rèplica és el sistema de rails (R.I.S.) de la marca Marui. El color del RIS és gris, per concordar amb el color del plàstic del que està feta la M4 original, però el cos metàl·lic és negre, pel que aquest contrast quedava bastant malament. Això es va solucionar pintant el RIS amb un esprai negre mat. La funció principal del R.I.S. és la de permetre ancorar la part del davant el rail superior i a més deixa dos rails lliures per poder posar llanternes, làsers o el que es vulgui.

Una de les parts que més salta a la vista és el rail superior, que és el d’una G36. L’accessori és original d’una G36 de Marui. El problema és que aquest rail no encaixa amb els rails de 20mm de la M4, però al ser de plàstic permet llimar els ancoratges i adaptar-los als rails de 20mm. És una feina pesada i s’ha d’anar amb molta cura per que si no el rail pot quedar tort. Un cop instal·lat, es pot treure el visor davanter del rail i comprovem que el del darrera està perfectament alineat amb el triangle davanter de la M4, el que ens permet apuntar sense necessitar cap tipus de mira addicional. Tot i això vaig decidir incloure un “Red Dot” de 30mm tipus AimPoint ML, de la marca Guarder, el qual vaig complementar amb una anella “tipus L” de la variant “Knights” perquè és la que quedava millor i a part fa joc amb el cos metàl·lic. Per adaptar-lo només s’ha d’eliminar el “flip” del visor del darrere i ja podem acoblar el red dot.

Per acabar de rematar, inclou un llençagranades M203, la versió curta, de gas de la marca G&P. Això li acaba de donar el toc “bèstia” i la converteix en un trasto realment imponent. Vaig escollir la versió curta pel mateix motiu de sempre: és la que quedava millor. La llarga el feia semblar un accessori “de més”, mentre que la curta s’integrava molt més en el conjunt. A l’hora d’instal·lar-lo, és important que sigui la versió per Marui, si no, no encaixa, i a més s’ha de llimar una part del R.I.S., pel que perdem la meitat de la subjecció d’aquest. Tot i això, al estar aguantat encara per dos cargols, la anella de subjecció del guardamans i el rail superior, queda tan sòlidament agafat com abans i no presenta cap problema.

 

MUNTATGE INTERN

El muntatge extern és relativament senzill, però l’intern ja és una altra cosa.

Per començar, la part més important era instal·lar la culata fixa. Per fer això, però, s’ha d’obrir el gearbox i canviar el lloc per on surten els cables (passar-los dels forats del davant als del darrera). Això no és senzill, ja que son uns cables molt rígids que costa que s’adaptin a la nova forma i fa que es surtin de constantment lloc i costi molt tornar a tancar el gearbox.

El següent pas és millorar la precisió, com no, amb un canó de precisió. Vaig escollir un canó de 6.04mm teflonat de KM. Aquest canó va molt bé per que al ser teflonat redueix la fricció de la bola amb el tub i surt més fina, però el problema és que a la llarga es gasta i s’ha de tornar a teflonar. I ja que estava posat en el canó, vaig comprar una goma de Hop Up nova, marca Guarder, que esta feta d’una silicona especial i fa que l’efecte del Hop Up sigui més uniforme i la bola segueixi un trajecte més lineal.

I per acabar, la rèplica porta una bateria de 8,4V i 3000mAh. L’objectiu d’això era dotar-la d’una cadencia una mica més elevada, però sense arribar a les bateries de 9,6V, que son agresives amb el motor i els engranatges. La sorpresa que m’he endut és que la bateria de 3000mAh augmenta de forma molt considerable la cadència, molt més del que esperava. Això combinat amb la estabilitat de la goma del hop-up i la precisió i el lleuger augment de potència que proporciona el canó ha donat uns resultats molt millors dels previstos.

 

COMENTARIS PERSONALS

El resultat és una rèplica, des del meu punt de vista, impressionant. No només d’estètica si no de funcionalitat. S’ha de dir que, al ser pràcticament tota metàl·lica pesa de manera considerable i al cap d’una estona cansa dur-la i, a part, la conversió té un cost molt elevat, a més que moltes peces no es troben aquí i s’han de demanar a Hong Kong. Tot i això, un cop feta te n’adones que val la pena. El fet de proporcionar-li més estabilitat, augmentar un pèl la potència i millorar la precisió fa que puguis fer trets precisos quan ho necessitis, però al no estar “upgradejada” pots anar en automàtic tranquil·lament. A més, en casos de necessitat, tens un llençagranades que pot eliminar una bona colla d’enemics de cop o, si més no, fer-los abaixar el cap en un assalt o en una retirada. El fet de poder portar bateria gran fa que puguis passar tot el dia sense haver-hi de pensar, i el que és més important, no se t’acaba mai enmig d’una partida. I per si fos poc, té rails per totes bandes per poder acoblar munts d’accessoris que et puguin fer falta en un moment determinat.

En definitiva, una AEG tot terreny que permet adaptar-se en gairebé qualsevol situació, amb l’únic inconvenient que li sobren uns quants quilos de pes.

VALORACIÓ

Aspecte És tota metàl·lica, molt ferma i amb tocs personalitzats que la fan diferent (10/10)

Customització Al seguir essent una sèrie M16, té munts d’accessoris disponibles (10/10)

Funcionalitat Te una cadència bastant elevada i una potència i precisió més que acceptables, però pesa bastant (8/10)

Valor La veritat és que és una peça de col·leccionisme en la qual s’hi ha d’invertir molt de temps i diners en completar-la, cosa que no tothom es pot permetre, però el resultat final és espectacular. A més, com ja he dit abans, pesa molt, el que dona sensació de solidesa però pot representar un problema en algunes situacions (9/10)

 

PARTS (Llistat de peces i afegits utilitzats per a la confecció) 

-         Tokyo Marui M4A1

-         Tokyo Marui Grip-R.I.S.

-         Classic Army M16 Fixed Stock

-         G&P Short Grenade Launcher for Marui

-         Tokyo Marui G36C Top Rail

-         Guarder 30mm AP Red-Dot Sight (NB-13A)

-         G&P Knights L-Shaped Mount

-         HurricanE Metal Body for M4 Series (Knights SR16 M4)

-         Guarder Stock Pouch for Shotguns / Sniper Guns ( Black )

-         KM 6.04mm TN inner barrel for M4A1 / SIG551 / XM177E2 ( 353mm )

-         Guarder Hop Bucking

-         Panasonic Large type 8.4v 3000mAh battery

-         G&G GP6II Flashlight Tactical Pack

 

© Laertan, 2005