FITXA TÈCNICA
Fabricant: En
base Tokio Marui
Model: SR-16
Knights (+ custom Laertan)
Tipus:
AEG
Llarg: 860mm
Pes:
Hop Up: regulable
Modes de tir: semiautomàtic
/ automàtic
Carregadors
HiCap: eg.
190 y 300 (moltes marques)
Carregadors MidCap: eg.
110 y 130 (G&P)
Carregadors LowCap: eg.
68 (TM, CA, MagPul)
Carregadors RealCap: eg.
30 (STAR)
MUNTATGE
EXTERN
El que he
intentat a lhora de preparar el muntatge extern de la rèplica
és intentar que no hi hagi cap element que ressalti
excessivament o quedi descol·locat, cosa que és bàsic si el
que es vol és aconseguir un aspecte atractiu. La base és una M4A1
de Marui de la qual hem canviat el cos de plàstic per un
de metàl·lic de la marca HurricanE de tipus Knights
amb la qual cosa millorem molt la estètica i eliminem el barrel
wooble famós de la sèrie M16 de Marui. Veient que
el tema bateria és un problema a les M4 degut a que només poden
dur bateries petites i considerant que la majoria del pes de la rèplica
quedaria en la zona davantera, vaig optar per posar una culata
fixa de Classic Army en la que podem posar bateries grans
i de pas ens permet repartir una mica el pes, ja que la bateria
queda al darrere. A més, afegeix un parell de centímetres a la
llargada total de la rèplica, que per a mi fa que sigui més
confortable. Com que la culata sola no acabava de quedar bé, li
vaig posar una funda de la marca Guarder, més que res com
a decoració, encara que incorpora una butxaca en la que es pot
dur alguna cosa i al ser acolchada la fa molt més còmode
quan has de recolzar la cara a la culata.
Una altra
part bàsica de la rèplica és el sistema de rails (R.I.S.) de
la marca Marui. El color del RIS és gris, per concordar
amb el color del plàstic del que està feta la M4 original, però
el cos metàl·lic és negre, pel que aquest contrast quedava
bastant malament. Això es va solucionar pintant el RIS amb un
esprai negre mat. La funció principal del R.I.S. és la de
permetre ancorar la part del davant el rail superior i a més
deixa dos rails lliures per poder posar llanternes, làsers o el
que es vulgui.
Una de
les parts que més salta a la vista és el rail superior, que és
el duna G36. Laccessori és original duna G36
de Marui. El problema és que aquest rail no encaixa amb
els rails de 20mm de la M4, però al ser de plàstic permet
llimar els ancoratges i adaptar-los als rails de 20mm. És una
feina pesada i sha danar amb molta cura per que si no
el rail pot quedar tort. Un cop instal·lat, es pot treure el
visor davanter del rail i comprovem que el del darrera està
perfectament alineat amb el triangle davanter de la M4, el que
ens permet apuntar sense necessitar cap tipus de mira addicional.
Tot i això vaig decidir incloure un Red Dot de 30mm
tipus AimPoint ML, de la marca Guarder, el qual
vaig complementar amb una anella tipus L de la
variant Knights perquè és la que quedava millor i a
part fa joc amb el cos metàl·lic. Per adaptar-lo només sha
deliminar el flip del visor del darrere i ja
podem acoblar el red dot.
Per
acabar de rematar, inclou un llençagranades M203, la versió
curta, de gas de la marca G&P. Això li acaba de donar
el toc bèstia i la converteix en un trasto realment
imponent. Vaig escollir la versió curta pel mateix motiu de
sempre: és la que quedava millor. La llarga el feia semblar un
accessori de més, mentre que la curta sintegrava
molt més en el conjunt. A lhora dinstal·lar-lo, és
important que sigui la versió per Marui, si no, no
encaixa, i a més sha de llimar una part del R.I.S., pel
que perdem la meitat de la subjecció daquest. Tot i això,
al estar aguantat encara per dos cargols, la anella de subjecció
del guardamans i el rail superior, queda tan sòlidament agafat
com abans i no presenta cap problema.
MUNTATGE
INTERN
El
muntatge extern és relativament senzill, però lintern ja
és una altra cosa.
Per començar,
la part més important era instal·lar la culata fixa. Per fer
això, però, sha dobrir el gearbox i canviar el lloc
per on surten els cables (passar-los dels forats del davant als
del darrera). Això no és senzill, ja que son uns cables molt rígids
que costa que sadaptin a la nova forma i fa que es surtin
de constantment lloc i costi molt tornar a tancar el gearbox.
El següent
pas és millorar la precisió, com no, amb un canó de precisió.
Vaig escollir un canó de 6.04mm teflonat de KM. Aquest
canó va molt bé per que al ser teflonat redueix la fricció de
la bola amb el tub i surt més fina, però el problema és que a
la llarga es gasta i sha de tornar a teflonar. I ja que
estava posat en el canó, vaig comprar una goma de Hop Up nova,
marca Guarder, que esta feta duna silicona especial
i fa que lefecte del Hop Up sigui més uniforme i la bola
segueixi un trajecte més lineal.
I per
acabar, la rèplica porta una bateria de 8,4V i 3000mAh. Lobjectiu
daixò era dotar-la duna cadencia una mica més
elevada, però sense arribar a les bateries de 9,6V, que son
agresives amb el motor i els engranatges. La sorpresa que mhe
endut és que la bateria de 3000mAh augmenta de forma molt
considerable la cadència, molt més del que esperava. Això
combinat amb la estabilitat de la goma del hop-up i la precisió
i el lleuger augment de potència que proporciona el canó ha
donat uns resultats molt millors dels previstos.
COMENTARIS
PERSONALS
El
resultat és una rèplica, des del meu punt de vista,
impressionant. No només destètica si no de funcionalitat.
Sha de dir que, al ser pràcticament tota metàl·lica pesa
de manera considerable i al cap duna estona cansa dur-la i,
a part, la conversió té un cost molt elevat, a més que moltes
peces no es troben aquí i shan de demanar a Hong Kong. Tot
i això, un cop feta te nadones que val la pena. El fet de
proporcionar-li més estabilitat, augmentar un pèl la potència
i millorar la precisió fa que puguis fer trets precisos quan ho
necessitis, però al no estar upgradejada pots anar
en automàtic tranquil·lament. A més, en casos de necessitat,
tens un llençagranades que pot eliminar una bona colla denemics
de cop o, si més no, fer-los abaixar el cap en un assalt o en
una retirada. El fet de poder portar bateria gran fa que puguis
passar tot el dia sense haver-hi de pensar, i el que és més
important, no se tacaba mai enmig duna partida. I per
si fos poc, té rails per totes bandes per poder acoblar munts daccessoris
que et puguin fer falta en un moment determinat.
En
definitiva, una AEG tot terreny que permet adaptar-se en gairebé
qualsevol situació, amb lúnic inconvenient que li sobren
uns quants quilos de pes.
VALORACIÓ
Aspecte És
tota metàl·lica, molt ferma i amb tocs personalitzats
que la fan diferent (10/10)
Customització Al seguir essent
una sèrie M16, té munts d’accessoris disponibles
(10/10)
Funcionalitat Te una cadència bastant elevada i
una potència i precisió més que acceptables, però pesa bastant (8/10)
Valor La veritat és que és una peça de
col·leccionisme en la qual s’hi ha d’invertir molt de temps i diners en
completar-la, cosa que no tothom es pot permetre, però el resultat final és
espectacular. A més, com ja he dit abans, pesa molt, el que dona sensació de
solidesa però pot representar un problema en algunes situacions (9/10)
PARTS (Llistat de
peces i afegits utilitzats per a la confecció)
-
Tokyo Marui M4A1
-
Tokyo Marui Grip-R.I.S.
-
Classic Army M16 Fixed Stock
-
G&P Short Grenade Launcher for Marui
-
Tokyo Marui G36C Top Rail
-
Guarder 30mm AP Red-Dot Sight (NB-13A)
-
G&P Knights L-Shaped Mount
-
HurricanE Metal Body for M4 Series (Knights SR16 M4)
-
Guarder Stock Pouch for Shotguns / Sniper Guns ( Black )
-
KM 6.04mm TN inner barrel for M4A1 / SIG551 / XM177E2 (
353mm )
-
Guarder Hop Bucking
-
Panasonic Large type 8.4v 3000mAh battery
-
G&G GP6II Flashlight Tactical Pack
|