Tornar 
dissabte 3 de novembre del 2001 AVUI

“Godido catalán”
Un jove de Vic denuncia que rep missatges insultants des d’Amena després de demanar a la companyia ser atès en català


Jordi Sunyer
VIC

Aprincipis d’aquesta setmana el vigatà Marc Datsira va trucar al servei d’atenció al client d’Amena des del seu telèfon mòbil per demanar informació sobre un dels serveis de la companyia i de seguida, després de presentar-se en català, va ser recriminat: “En italiano o portugués no; en inglés por favor”. A partir d’aquí, i després d’un breu estira-i-arronsa telefònic amb la noia que va atendre la trucada, Datsira ha rebut ja una dotzena de missatges al seu mòbil amb injúries com “godido catalan”, escrit així, “serás borde” o “tonto catalán”.
El guió de la trucada que ha desencadenat els insults no té pèrdua. Datsira explica que va demanar que li passessin amb algú que l’atengués en català, però la telefonista li va respondre que quan es fa una trucada al servei d’atenció al client el sistema la desvia a l’operadora que està disponible. Datsira, que entre d’altres raons es va donar d’alta a Amena perquè oferia un servei d’atenció al client en català, va contestar que si no l’atenien en la seva llengua es passaria a una altra companyia de telefonia mòbil. L’operadora, després de remarcar-li que “la llengua oficial d’Espanya és el castellà”, li va aconsellar que enviés un fax amb el seu número de DNI dient que es volia donar de baixa. Abans de penjar, Datsira va preguntar a la telefonista si l’opinió que ella tenia sobre el català era la mateixa que la d’Amena. Sense embuts, ella li va dir “que sí, que ho feia en nom de l’empresa”.
Una hora després d’aquesta conversa Datsira ja va rebre un missatge de text que deia “serás borde. Te recomiendo el servicio de mensajes a móviles de Amena. Descúbrelo en www.amena.com o llamando al 1474”.
Minuts més tard en rebia un altre que començava “Godido catalán...” (amb g) amb la mateixa cua que l’anterior. A l’arxiu acumula ara mitja dotzena titllant-lo de “godido catalán” i tres més de “tonto catalán” (també mal escrit).
Ahir al matí, Datsira va presentar una denúncia al jutjat de Vic per un presumpte delicte d’injúries pels missatges insultants. També va posar en coneixement de l’Oficina del Consumidor que Amena promet atenció en català “que a la pràctica no té”. Mentrestant, un portaveu de la companyia Amena qualificava els fets de “molt greus” i, en declaracions a El 9 Nou, avançava que s’ha obert “una investigació interna” per aclarir els fets.
Pujar
Document Creat en data: 2005-05-10