Tornar 


Divendres, 24 de setembre de 2004 a les 18:35
Informa: Oranol

Una clienta d'una farmàcia de Sant Joan (l'Alacantí) va ser expulsada dilluns passat de l'establiment per adreçar-se en català als dependents, que es varen negar a atendre la dona mentre no canviàs de llengua i no varen voler-li facilitar -en primera instància- el full de reclamacions, segons va apuntar ahir l'afectada, A.O., de 30 anys. La clienta, que va haver de patir els crits del propietari i d'una empleada, denunciarà els fets a Consum i al Col·legi de Farmacèutics.
A.O. hi havia acudit a demanar una caixa de Juanolas i una solució salina, i ho va fer en català. Segons el seu relat, la dependenta que la va atendre es va equivocar amb aquest últim producte i la jove va puntualitzar-li que es tractava d'una solució per al nas. «Què és nas? Parla'm en castellà! Ací no es parla valencià!», va cridar-li la farmacèutica.
Lluny de renunciar a la seua llengua, la clienta va demanar-li el full de reclamacions per fer constar l'actitud «hostil» de l'empleada. Llavors la dependenta va avisar el propietari de l'establiment, que va aparèixer immediatament per l'aparador amb una actitud similar a la de la seva treballadora, segons l'afectada. El farmacèutic va dir que demanar el full per no ser atesa en català li semblava una «ximpleria». Després, abans d'expulsar-la de l'establiment, va assegurar que a Sant Joan no es parlava català i va plantejar a la jove, sarcàsticament, la possibilitat que parlassin en anglès.
A l'endemà (dimarts), A.O. va tornar a la farmàcia per a insistir en la petició del full de reclamacions. Finalment, els dependents varen accedir-hi després d'una nova i llarga discussió en la qual la clienta va haver de recórrer a l'amenaça de cridar la policia.
Però els entrebancs no van acabar ahí. Quan va ser el torn d'escriure en el full les al·legacions de la farmàcia -enfront dels arguments de la clienta-, els dependents varen adduir que no podien fer-ho perquè no entenien l'escrit de la jove (redactat en català). A continuació la jove va llegir-los el contingut i només d'aquesta manera emplenaren el document de la reclamació, en què, segons A.O., varen al·legar en la seva defensa no ser catalanoparlants. La jove acudirà avui a Consum.

-------------------------------------------------------------------------------------------------


Data:         20 de setembre de 2004
  Agressor:  FARMACIA J.L. ARQUES SOLER.
  Adreça:     Avinguda d'Holanda, s/n (Baixos de l'Edifici Índalo)
  Població:   PLATJA DE SANT JOAN (L'Alacantí)
  Telèfon:     965.164.564
  Web:          Clic ací

ELS FETS:

Una clienta d'una farmàcia de la Platja de Sant Joan (Alacantí) va ser expulsada dilluns passat del comerç per expressar-se en valencià. Els dependents es van negar a atendre la dona mentre no canviara de llengua i no van voler facilitar-li -en primera instància- el full de reclamacions, segons va apuntar ahir l'afectada, A.O., de 30 anys. La clienta, que va haver de patir els crits del propietari i d'una empleada, denunciarà els fets a Consum i al Col·legi de Farmacèutics.
A més, cal fer constància de les males maneres usades, ja que acabaren demanant a crits a esta persona que se n'anara de l'establiment amb l'excusa de "aquí no se atiende en valenciano". Però el que resulta més greu és que no facilitaren a esta persona el full de reclamacions per tal que observara la queixa que volia efectuar. Això, òbviament, és una flagrant vulneració dels drets que qualsevol ciutadà o ciutadana tenim com a usuaris o usuàries.

FONT:
El Mundo, Alacant 22 setembre 2004


-------------------------------------------------------------------------------------------------

Altres enllaços relacionats:



Pujar
Document Creat en data: 2005-05-03